یزدفردا: رئیس اداره آب و فاظلاب شهرستان تفت گفت: در زمان پیک مصرف، مصرف آب در شهر تفت به ۱۵۵ لیتر در ثانیه می‌رسد و عملا با کمبود ۲۵ لیتر آب به ازای هر ثانیه مواجه هستیم؛ یعنی در اوج مصرف به ازای هر شبانه‌روز ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار لیتر کمبود آب داریم که نیازمند مدیریت مصرف است.

به گزارش یزدفردا: «فرامرز شاکری شمسی» در خصوص وضعیت آبی شهرستان تفت گفت: توان آب دهی چاه‌های آب شرب شهری و آب انتقالی مجموعا ۱۳۰ لیتر در ثانیه است که در این بحران کمبود آب مقدار قابل توجهی است و ما باید با این میزان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ مشترک شهر تفت خدمات ارائه کنیم.

وی افزود: خوشبختانه تنها یک ماه بیشتر به پایان تابستان باقی نمانده و اوج گرما را پشت سر گذاشته‌ایم و اگر مردم ما را یاری کنند بدون قطعی آب، این فصل را پشت سر خواهیم گذاشت.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تفت گفت: در زمان پیک مصرف، مصرف آب در شهر تفت به ۱۵۵ لیتر در ثانیه می‌رسد در صورتی که توان آبدهی ما ۱۳۰ لیتر در ثانیه است، و عملا با کمبود ۲۵ لیتر آب به ازای هر ثانیه مواجه هستیم؛ یعنی در اوج مصرف به ازای هر شبانه‌روز ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار لیتر کمبود آب داریم که نیازمند مدیریت مصرف است.

شاکری شمسی ادامه داد: در حال حاضر با انجام اقداماتی از قبیل مدیریت فشار شبکه از طریق فشارشکن‌ها، توصیه و هشدار به مشترکین پرمصرف در حال مدیریت مصرف و تلاش برای گذر از تابستان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شهر تفت دارای چهار باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۲ هزار متر مکعب می‌باشد؛ در حال حاضر مخزن جدید محله مزرعه میر سید محمد تفت با اعتباری بیش از ۳۲ میلیارد تومان و گنجایش ۱۰ هزار متر مکعب، با ۹۰ درصد پیشرفت در عملیات عمرانی در دست احداث است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تفت گفت: شبکه توزیع آب شهری تفت ۲۲۰ کیلومتر طول دارد که تاب آوری آن در شرایط عادی و با ظرفیت و دبی آب ورودی فعلی تنها سه روز است، اما امیدواریم با احداث مخزن و حفر چاه جدیدی که در حال انجام است این زمان به یک هفته افزایش یابد.

فرامرز شاکری در پایان گفت: مهمترین عامل در پایداری شبکه آبرسانی، صرفه جویی و کمک مردم است؛ از مردم عزیز شهر تفت خواهشمندیم در استفاده از آب نهایت دقت را داشته باشند و از شست و شوی خودرو، آبیاری مداوم و طولانی مدت فضای سبز و ... با آب شرب خودداری کنند تا شاهد افت فشار و قطع آب نباشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا